O museo presenta a excepcional táboa do pintor flamenco tras sometela a un complexo proceso de restauración
G.N.
O Prado presentou este luns un rutilante O triunfo da morte, obra de Pieter Brueghel o Vello,
tras ter sido intervido nun dos procesos de restauración máis
importantes que o museo realizou durante o último ano e dentro do
programa patrocinado pola Fundación Iberdrola. A peza, procedente da
Colección Real, foi ata o 2011 -data na que ingresou na pinacoteca O viño da festa de San Martín - a única pintura do artista que se conservaba en España.
Trátase dunha obra moralizante que mostra o triunfo da morte sobre as
cousas mundanas, reproducindo un tema habitual na literatura do medievo e
influenciado polo Bosco.
A intervención sobre esta excepcional obra, executada por
María Antonia López de Asiain (capa pictórica) e José de la Fuente
(soporte), permitiu recuperar a súa estabilidade estrutural, o
seu verdadeiro colorido, a súa composición e a súa técnica pictórica de
forte personalidade que con movementos precisos de pincel consegue transparencia nos fondos e prodixiosa nitidez nos primeiros planos.
Os catro paneis horizontais de carballo sobre os que está pintado o
cadro foron rebaixados, nun momento descoñecido, para aplanarla e
reforzala cun sistema de engatillado que impedía calquera movemento
natural da madeira. Durante o rebaixe do soporte ao seu grosor actual,
entre 6 e 8 milímetros, os paneis que conforman a obra foron separados e
voltos unir. Na súa adhesión os cantos internos foron cepillados
levándose consigo parte da pintura, agresión que se nota sobre todo nos
elementos e figuras diagonais da película pictórica. A unión entre os
paneis non se nivelou ben e para emendalo cubríronse as inmediacións con
estucos e repintes que ocultaron parte do orixinal. Nesta separación,
ademais, o panel sufriu un accidente que lle produciu gretas dun extremo
a outro.
Dado o estado do soporte, esta intervención eliminou o engatillado para liberar así o movemento natural da madeira e niveláronse as gretas e os paneis, chegando
a separar o panel superior para equilibralo correctamente no plano.
Unha vez acabada a restauración de gretas e unións construíuse un
soporte secundario (un bastidor de haxa) coa forma exacta da curvatura
que adoptou unha vez liberada do engatillado para darlle estabilidade
respectando os seus movementos higroscópicos. O método para unir o
bastidor coa pintura é un sistema de peiraos planos de aceiro
inoxidable, pegados cuns botóns de latón dourado.
[Fonte: www.lavozdegalicia.es]
[Fonte: www.lavozdegalicia.es]
Sem comentários:
Enviar um comentário