sábado, 18 de julho de 2020

«First Love»: A brecha xeracional de Xapón

Un exercicio de estilo de Takashi Miike que se ve como unha composición violenta pero non exenta de lirismo

 

Por EDUARDO GALÁN BRANCO

Takashi Miike é algo así como o elo perdido entre as novas xeracións de cineastas xaponeses e os clásicos mestres da idade de ouro do cine nipón. As súas películas teñen moito da enerxía narrativa dos grandes directores dos anos corenta e cincuenta, pero tamén abusan do exceso e do gore sanguento, do cine neo pop e das influencias do cómic. Se deixamos ao carón o inclasificable e inesquecible delirio de culto que é Audition, as mellores pezas de Miike -Dead or AliveMorte dun samurái13 asasinos- viran, como as de Akira Kurosawa -a confesada principal influencia de Miike-, ao redor de samuráis, yakuzas e ronins, nun complexo xogo de códigos de lealdade, honra visceral e arquetipos vociferantes, elementos que danzan nun universo alucinado.

Con todo, aquí, en First Love, o director achégase máis ao poético mundo cruento de Takeshi Kitano -SonatineBrother- que á súa propia marca de fábrica. E hai máis do Kurosawa do can rabioso e O anxo bébedo que das anteriores películas de Miike. Entón, en First Love atopámonos moito de exercicio de estilo, homenaxe ao gran cine xaponés, pero, sobre todo, achamos unha lectura xeracional daquela cinematografía. Nada máis comezar o filme, dillo un veterano adestrador ao seu pupilo: «Estamos a falar da nosa brecha xeracional, de mozas e vellos».

En First Love, un xuvenil e prometedor boxeador con cara de neno -os personaxes baby face son habituais de Miike, pois lle gusta mesturar horror con fraxilidade- ao que diagnosticaron cun tumor cerebral inoperable, eríxese en protector dunha prostituta case nena, vendida polo seu pai á mafia para pagar as débedas en drogas. Un policía corrupto, un traidorzuelo shakesperiano que aspira ao poder, o novo xefe dun clan yakuza -o vello xa é incapaz de gobernar-, a mafia chinesa e unha moza toleada que quere vingar ao seu noivo asasinado crúzanse nunha sorte de poema dos baixos fondos -o submundo escondido baixo o turístico barrio de Shinjuku en Tokio-, composición violenta pero non exenta de lirismo. «Aterrador, pero divertido… sanguento, pero fermoso», conclúe o lacónico boxeador.






«FIRST LOVE»
Xapón-Reino Unido, 2019
Director: Takashi Miike
Intérpretes: Masataka Kubota, Sakurako Konishi, Shota Sometani, Selyo Uchiko, Jun Murakami, Becky Rabone, Nave Ohmori, Takahiro Mihura
Thriller de acción. 108 minutos

[Fonte: www.lavozdegalicia.es]





Sem comentários:

Enviar um comentário