A cantante alemá presenta o xoves na Coruña o seu espectáculo «Rendezvous with Marlene»
Ute Lemper en el Teatro Fraga de Vigo
Por CARLOS CRESPO
Con 24 anos, tras triunfar da man de Andrew
Lloyd Weber no musical Cats e recibir o premio Moliére Award polo seu
papel en Cabaret, Ute Lemper enfrontouse ao encargo de levar ao teatro
O anxo azul e pórse na pel de Lola, o personaxe que en 1931 había
encumbrado a Marlene Dietrich. Atafegada polo reto e polas
comparacións que a crítica establecía entre ambas, a moza Lemper enviou
unha carta á diva alemá para desculparse pola ousadía. O que non esperaba
Ute Lemper, e o que non se soubo ata fai un par de anos, é que Dietrich
respondeu á misiva chamándoa por teléfono días despois. A conversación
durou tres horas. E nela baséase Rendezvous with Marlene, o
espectáculo co que Ute Lemper recala o xoves no teatro Colón da Coruña.
-¿Como recorda hoxe, tres décadas despois,
aquela conversación?
-Foi un momento incrible. Estaba soa no meu
cuarto de hotel e tiven que sentarme. Quería gritar de felicidade, Sentinme
tan, tan honrada... Desexaría ter estado preparada, ter información máis
detallada sobre a súa vida e as súas películas. Pero naquel momento era unha
conversación entre unha actriz alemá moi nova e curiosa que vivía e
traballaba en París e unha actriz adulta, unha lenda cunha historia e unha
carreira incriblemente rica. Unha muller inspirada e de espírito libre. Falamos
e falamos. Bo, principalmente falou ela. Eu fixen moitas preguntas. E
finalmente, despois de tres horas díxome que tiña que facer algo, que había
un fontaneiro que estaba alí para arranxar o fregador. Hoxe creo que llo
inventou, que talvez necesitaba ir ao baño ou a tomar unha copa.
-¿Por que decidiu converter esa conversación nun espectáculo?
-No 2017 pedíronme que interpretase a Marlene
Dietrich en tres producións diferentes. Deime conta de que todos os guións
eran simples, moi obvios, que non investigaran o suficiente. Entón pensei,
¿por que non escribo a miña propia obra e baséoa no meu único encontro
persoal con ela? E esta é a historia. Entre recordos, unha chea de
investigación e, por suposto, algo de imaxinación, escribín esta obra e
incluín nela as cancións máis fermosas de Marlene.
-¿Xa non a atafega que a comparen con Dietrich?
-Realmente nunca quixen abrazar esa
identificación. Pero agora estou lista. Son moito maior, teño a suficiente
distancia. Ademais, este espectáculo non é unha imitación de Marlene, senón o
meu reflexo dela, a miña proxección. Rendezvous with Marlene significa
moito para min. É a miña homenaxe persoal a esa gran dama. É a historia que
elixín contar sobre ela e a que quero que a xente escoite. Hai moitos
retratos de Marlene por aí. Leste vén do meu corazón. Ela está contando a súa
vida a través do meu filtro e cantando as súas cancións coa miña voz.
-¿Ata que punto recoñece a influencia de Marlene Dietrich na súa traxectoria artística e vital?
-Non estou segura de si foi a influencia de
Marlene ou talvez só da miña estética persoal o que a miúdo fixo que se me
vexa como ela nas fotos e no meu estilo. Simplemente gústame ese aura
elegante, sedutora, poderosa e misteriosa que ela transmite. É certo que
algúns dos seus principios vitais han moi inspiradores para min. Ela era
consecuente coa súa moral e politicamente valente e aberta. Representaba a
unha muller emancipada, provocativa e inconformista. Un espírito libre e
apaixonado, aínda que masculino e andróxino, poderoso e mandón. Exercía un
matrimonio aberto e era unha polígama tola [ri]. Era fantástica.
-Si Marlene vivise hoxe, ¿como cre que sería a súa relación con ela?
-Iría visitala e tomariamos unha botella, ou
cinco, de Moët Chandon. Ririamos en voz alta do mundo e simplemente
pasariamos un bo intre. Seriamos as mozas máis preguizosas da cidade.
«Realmente, non hai ninguén como Marlene»
En Rendezvous with Marlene Ute Lemper
paséase pola historia de Marlene Dietrich, cantando as cancións que foron
marcando os distintos capítulos da súa azarosa e fascinante vida. Lemper
propón un percorrido que, desde o cabaré berlinés ata as súas colaboracións
con Burt Bacharach, conecta pasado con presente a través dunha viaxe musical
polo amor, a paixón, a decadencia e o abandono. Un percorrido que se penetra
polas ruelas de París, Berlín, Bos Aires e Nova York. Que arrinca en
Alemaña con aroma a cabaré, discorre polo universo poético da chanson
francesa, cóase nos recunchos do tango e acaba desembocando no punto de
partida. «Un baile diabólico entre Berlín e Hollywood, a mocidade e a idade», en palabras
da propia Ute Lemper.
-Trasladada ao noso tempo, ¿a quen poderiamos
comparar hoxe con Marlene Dietrich?
-Realmente, non hai ninguén como Marlene. O
problema é que foi utilizada como inspiración por artistas pop como Madonna que se burlaron do estereotipo e da súa sexualidade
superficial. Eu diría que si combinamos a distinción de Cate Blanchett cunha
pinga da voz rota de Adele e a elegancia de Nicole Kidman, poderiamos
achegarnos un pouco a ela.
-¿Por que tardou 30 anos en revelar a existencia daquela conversación telefónica?
-Durante 30 anos fun constantemente comparada
con ela e sempre me sentín avergoñada. Ao mesmo tempo que honrada, claro.
Agora por fin sento que chegou hora de meterme na súa historia e de darlle
vida coa miña voz e o meu corazón. Insisto moito en que non a estou imitando
senón deixándoa falar a través de min cunha mestura dela e a miña alma
xuntas.
|
[Imaxe: CAPOTILLO - fonte: www.lavozdegalicia.es]
Sem comentários:
Enviar um comentário