domingo, 27 de janeiro de 2019

O legado fotográfico de Mapplethorpe chega ás galerías do Guggenheim neoiorquino

A obra do artista estadounidense volve impactar ao espectador pola forza descarnada e atemporal do seu erotismo e a súa sexualidade
Detalle de la fotografía de Robert Mapplethorpe cedida por el museo Guggenheim de Nueva York «Patti Smith» (1976)
Detalle da fotografía de Robert Mapplethorpe cedida polo museo Guggenheim de Nova York «Patti Smith» (1976)
Robert Mapplethorpe, o novo fotógrafo estadounidense que escandalizou coas súas eróticas instantáneas en branco e negro, volve impactar 30 anos despois do seu falecemento cunha extensa retrospectiva organizada polo museo Guggenheim de Nova York. «As fotografías de Mapplethorpe son atemporais en moitos aspectos, pero a resposta que recibiron nos anos 80 e 90 aínda rodea ao seu traballo hoxe en día», explica Lauren Hinkson, unha das comisarias da mostra, que se titulou Implicit Tensions: Mapplethorpe Now.

Antes de alcanzar a fama e incomodar a boa parte do seu público, Mapplethorpe empezou a facer fotos a finais dos anos 60 armado cunha sinxela cámara Polaroid, mentres sobrevivía en Nova York con escasos recursos xunto ao seu entón parella, a cantautora Patti Smith, desde 1967 a 1972.

Inicialmente centrouse en instantáneas de si mesmo e de amigos e coñecidos, para pasar nos anos 80 a espidos, tanto masculinos como femininos, así como fotografías de delicadas flores e formais retratos de importantes figuras como Andy Warhol, Louise Bourgeois, Richard Gere, Iggy Pop, David Hockney e, por suposto, Patti Smith.
Detalle de un autorretrato de Robert Mapplethorpe de 1980 en una reproducción cedida por el museo Guggenheim de Nueva York
Detalle dun autorretrato de Robert Mapplethorpe de 1980 nunha reprodución cedida polo museo Guggenheim de Nova York
Pero o seu traballo máis polémico foi no que se ousou a reflectir o mundo do sadomasoquismo, con imaxes sexuais altamente gráficas, que se chegaron a censurar en 1989, pouco despois do seu falecemento, o que provocou todo un debate sobre a liberdade de expresión.

O Guggenheim é propietario dunhas das coleccións do traballo do protagonista máis completas do mundo, grazas, en parte, ás 200 fotografías e obxectos varios que a Fundación Robert Mapplethorpe dooulle en 1993. «A colección do Guggenheim conta con traballos de todas as fases da carreira de Mapplethorpe, e cremos que era importante presentar ao público todo o percorrido da súa produción», apuntou Hinkson.

Foi grazas á xenerosa entrega das imaxes do artista que o Guggenheim decidiu seguir ampliando a súa colección de fotografías e outros medios audiovisuais, o cal levou, co tempo, a fundar o seu consello de fotografía. Así, o museo decidiu dedicarlle agora, cando se cumpren 30 anos da súa morte causada por complicacións derivadas da sida, preto dun ano de exhibicións, que comezan cunha primeira fase aberta xa ao público e que poderá verse ata o próximo 10 de xullo.

No cuarto piso de enorme espiral que conforma o Guggenheim, despregouse unha selección das súas Polaroids iniciais, as súas famosas fotografías de espidos cun aire clásico, algunhas das súas flores, como Cala Lily de 1986, retratos de artistas e celebridades, e as súas explícitas fotos do mundo do sadomasoquismo de Nova York.

O obxectivo do Guggenheim, que asegura foi «interesante» presentar esta exposición «neste momento cultural en particular», é o de facilitar unha visión global do seu traballo, para facelo «superar as polémicas do pasado e propulsarlo ao momento que estamos a vivir agora», expuxo a curadora.

Máis tarde, do 24 de xullo ao 5 de xaneiro de 2020, o museo quixo crear unha exhibición na que se fusionan pezas do fotógrafo estadounidense coas doutros artistas contemporáneos como a nixeriana Rotimi Fani-Kayode, o neoiorquino Lyle Ashton Harris e a surafricana Zanele Muholi. «Na segunda parte da exposición dun ano, queremos examinar o impacto de Mapplethorpe entre os artistas contemporáneos que traballan no retrato fotográfico e a auto-representación», afirmou Hinkson.

Pretende así o museo subliñar o importante legado de Mapplethorpe, que deixou nos seus escasos 40 anos de vida non só unha colección de impactantes fotos, senón un debate social sobre a identidade propia e a liberdade de expresión que impactou a varias xeracións e que actualmente segue vixente.


[Fonte: www.lavozdegalicia.es]

Sem comentários:

Enviar um comentário