A obra do artista estadounidense
volve impactar ao espectador pola forza descarnada e atemporal do seu
erotismo e a súa sexualidade
Robert Mapplethorpe, o novo
fotógrafo estadounidense que escandalizou coas súas eróticas
instantáneas en branco e negro, volve impactar 30 anos despois do seu
falecemento cunha extensa retrospectiva organizada polo museo Guggenheim de Nova York. «As
fotografías de Mapplethorpe son atemporais en moitos aspectos, pero a
resposta que recibiron nos anos 80 e 90 aínda rodea ao seu traballo hoxe
en día», explica Lauren Hinkson, unha das comisarias da mostra, que se titulou Implicit Tensions: Mapplethorpe Now.
Antes
de alcanzar a fama e incomodar a boa parte do seu público, Mapplethorpe
empezou a facer fotos a finais dos anos 60 armado cunha sinxela cámara Polaroid, mentres sobrevivía en Nova York con escasos recursos xunto ao seu entón parella, a cantautora Patti Smith, desde 1967 a 1972.
Inicialmente centrouse en instantáneas de si
mesmo e de amigos e coñecidos, para pasar nos anos 80 a espidos, tanto
masculinos como femininos, así como fotografías de delicadas flores e
formais retratos de importantes figuras como Andy Warhol, Louise Bourgeois, Richard Gere, Iggy Pop, David Hockney e, por suposto, Patti Smith.
Pero o seu traballo máis polémico foi no que se ousou a reflectir o mundo do sadomasoquismo,
con imaxes sexuais altamente gráficas, que se chegaron a censurar en
1989, pouco despois do seu falecemento, o que provocou todo un debate
sobre a liberdade de expresión.
O Guggenheim é propietario dunhas das coleccións
do traballo do protagonista máis completas do mundo, grazas, en parte,
ás 200 fotografías e obxectos varios que a Fundación Robert Mapplethorpe
dooulle en 1993. «A colección do Guggenheim conta con traballos de
todas as fases da carreira de Mapplethorpe, e cremos que era importante
presentar ao público todo o percorrido da súa produción», apuntou
Hinkson.
Foi grazas á xenerosa entrega das imaxes do artista que o
Guggenheim decidiu seguir ampliando a súa colección de fotografías e
outros medios audiovisuais, o cal levou, co tempo, a fundar o seu
consello de fotografía. Así, o museo decidiu dedicarlle agora, cando se
cumpren 30 anos da súa morte causada por complicacións derivadas da sida,
preto dun ano de exhibicións, que comezan cunha primeira fase aberta xa
ao público e que poderá verse ata o próximo 10 de xullo.
No cuarto piso de enorme espiral que conforma o
Guggenheim, despregouse unha selección das súas Polaroids iniciais, as
súas famosas fotografías de espidos cun aire clásico, algunhas das súas
flores, como Cala Lily de 1986, retratos de artistas e celebridades, e as súas explícitas fotos do mundo do sadomasoquismo de Nova York.
O
obxectivo do Guggenheim, que asegura foi «interesante» presentar esta
exposición «neste momento cultural en particular», é o de facilitar unha
visión global do seu traballo, para facelo «superar as polémicas do
pasado e propulsarlo ao momento que estamos a vivir agora», expuxo a
curadora.
Máis tarde, do 24 de xullo ao 5 de xaneiro de
2020, o museo quixo crear unha exhibición na que se fusionan pezas do
fotógrafo estadounidense coas doutros artistas contemporáneos como a
nixeriana Rotimi Fani-Kayode, o neoiorquino Lyle Ashton Harris e a surafricana Zanele Muholi. «Na
segunda parte da exposición dun ano, queremos examinar o impacto de
Mapplethorpe entre os artistas contemporáneos que traballan no retrato
fotográfico e a auto-representación», afirmou Hinkson.
Pretende
así o museo subliñar o importante legado de Mapplethorpe, que deixou nos
seus escasos 40 anos de vida non só unha colección de impactantes
fotos, senón un debate social sobre a identidade propia e a liberdade de
expresión que impactou a varias xeracións e que actualmente segue
vixente.
[Fonte: www.lavozdegalicia.es]
Sem comentários:
Enviar um comentário