quarta-feira, 26 de novembro de 2014

Barcelona escala fins a la novena posició en una llista de ciutats amb més reputació

La ciutat puja 14 posicions d'un llistat encapçalat per Viena, Munic i Sydney

Vista panoràmica de Barcelona.
Barcelona ha escalat fins a la novena posició en la llista de les ciutats amb més reputació del món, que elabora el Reputation Institute i que també inclou entre les 100 primeres Madrid, que ha baixat fins al lloc 32.
La marca Barcelona puja així 14 posicions en l'estudi City TrepTrak 2014, ja que l'any passat es trobava en el lloc número 23, segons l'estudi que s'ha presentat aquest dimarts a l'escola de negocis ESADE.
Viena, Munic, Sydney, Florència, Venècia, Oslo, Vancouver i Londres encapçalen la llista, per aquest ordre, mentre que Madrid ha baixat del lloc 27 que ostentava el 2013 al número 32 el 2014.
El City RepTrak® mesura la reputació de les ciutats a partir de la confiança, estimaadmiració i respecte que desperten, així com l'avaluació de 13 atributs agrupats en tres categories: nivell de desenvolupament, qualitat de vida i qualitat institucional.
D'altra banda, la marca Barcelona es relaciona a les xarxes socials amb turisme, esport i cultura, a més de negocis, actes corporatius i educació, segons l'anàlisi paral·lela realitzada per Barcelona Global amb la col·laboració del centre internacional de Big Data que Accenture ha ubicat a la capital catalana i que també s'ha presentat avui.
L'anàlisi de la presència de Barcelona a les xarxes socials permetrà a Barcelona Global desenvolupar estratègies dirigides al posicionament de la ciutat en el camp dels negocis.
Barcelona Global és una organització privada que busca fer de Barcelona una de les millors ciutats del món per atraure talent i desenvolupar activitat econòmica.
La directora de l'ESADE Brand Institute, Ana Varela, ha assenyalat que Barcelona és famosa per la seva qualitat de vida i com a destí d'estudis gràcies als programes Erasmus, entre altres raons.
A les xarxes socials, la presència de la ciutat és gairebé sempre positiva i amb prou feines hi ha mencions negatives sobre Barcelona, on els comentaris provenen generalment d'Espanya (43 %), els Estat Units (16,6 %) i el Regne Unit (14,1 %).
En general, Ana Varela ha subratllat que els resultats "ens demostren que Barcelona s'ha sabut situar molt ràpidament entre la primera divisió de les ciutats del món".
Varela ha alertat, no obstant, que "l'entorn econòmic i polític no ajuda a enriquir aquesta reputació, ja que les diferents crisis han repercutit en les inversions en infraestructures i en l'atractiu de la ciutat com a centre de negocis, més enllà del seu coneixement en l'àmbit creatiu".
Per la seva banda, el director del Reputation Institute, Enrique Johnson, ha afirmat que una ciutat amb bona reputació aconsegueix atraure turistes, talent i inversions en condicions més favorables que altres amb pitjor reputació.
Les ciutats europees lideren un any més el rànquing ja que set de les que estan en el 'top ten' pertanyen a Europa.
La mitjana de les europees se situa en 68,6 punts davant els 66,9 punts de les nord-americanes i molt per darrere les ciutats d'Àsia-Pacífic, Llatinoamèrica i l'Àfrica, respectivament.

[Foto: RICARD CUGAT - font: www.elperiodico.cat]

Sem comentários:

Enviar um comentário