La Regidoria de Llengua Catalana, de nova creació, s'encarregarà del contacte amb els influenciadors.
Girona vol potenciar que els influenciadors publiquin continguts en català a les xarxes per enfortir la llengua i promoure la ciutat. Amb aquest objectiu, l’Ajuntament reconeixerà aquells creadors que pengin material en català a través d'un segell digital que els posi en valor i que ajudi la mainada i els joves a trobar a les xarxes aquest tipus de vídeos que ara, majoritàriament, són en castellà o anglès.
"Cada vegada tenim més influenciadors gironins i hem de mirar que parlin en català perquè els nostres fills i filles trobin allò que busquen en la nostra llengua", explica la vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica, Gemma Geis. En aquesta nova catalogació digital també s'hi podrien incloure els perfils rellevants de TikTok, Instagram, Twitch o YouTube que facin accions de difusió de la ciutat, independentment de l’idioma.
Geis explica que, amb aquesta iniciativa i l’increment d’influenciadors en català, els joves "podrien sentir més propers" aquests continguts. De fet, segons un estudi recent del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació, a Catalunya un 95% dels qui tenen més de 16 anys són usuaris habituals de, com a mínim, una xarxa social.
A banda de multiplicar la presència de la llengua al món digital —”un àmbit estratègic”, segons el consistori—, Girona també s’ha proposat de fer-ho al carrer, amb la creació de la regidoria de Llengua Catalana, que preveu teixir aliances amb sectors com l'hostaleria, el comerç o l’educació per promoure’n l’ús.
L’Ajuntament reconeixerà aquells creadors que pengin material en català a través d'un segell digital que ajudi la mainada i els joves a trobar a les xarxes el contingut que ara, majoritàriament, és en castellà o anglès.
[Imatge: Joshua Kettle (Unsplash) - font: www.racocatala.cat]
Sem comentários:
Enviar um comentário