![]() |
Unha visitante á mostra, entre dúas das 18 obras incluídas na exposición. |
Holanda celebra este 2019 ao grande o 350 aniversario da morte de Rembrandt , consagrado como un heroe nacional pero que no seu tempo foi alguén que retou o establecido. «Rembrandt era un rebelde, non seguía as leis da arte, que no século XVII trataban de pintar beleza, algo no que el non estaba interesado. Pintaba aos maiores, aos feos, porque para el era unha especie de obsesión. Pintouse a si mesmo e non era un home precisamente guapo», describe Taco Dibbits, director do Rijksmuseum de Ámsterdam.
O disparo de saída deuno onte o Mauritshuis da Haia, que exhibe 18 obras relacionadas con Rembrandt da súa colección, unha das máis importantes do mundo. Once son de Rembrandt, sen dúbida, mentres que cinco presentan dúbidas e outras dúas están a ser investigadas para confirmar que realmente son do artista.
Con todo, o museo proponse, con esta formulación, ir máis aló de cuestións de autoría e examinar como se interpretou a obra de Rembrandt nestes 350 anos. Tras a súa morte o seu estilo pasou de moda e houbo que esperar ata o século XVIII para que os coleccionistas da realeza volvesen popularizar a súa obra; a partir do XIX, Rembrandt está considerado un heroe nacional. Coa mostra, o Mauritshuis, expón preguntas: ¿que distingue unha obra orixinal dun artista dunha copia ou produto da súa escola? ¿Como se investigaron e analizado os cadros de Rembrandt? ¿Como se descubriron os seus retratos? ¿Como chegaron ao museo?
«Creo que o traballo de Rembrandt é inmortal. Segue sendo moi popular e cada xeración viu algo de si mesma reflectido en Rembrandt. Este ano estamos celebrando a súa vida e o seu traballo», explicou na inauguración da exposición, Lidewij de Koekkoek, directora de Cásaa-Museo de Rembrandt en Ámsterdam. Os claroscuros, a súa pincelada, a súa finura psicolóxica á hora de concibir retratos convertérono nunha figura moi influente e obras presentes na mostra, como A lección de anatomía, son xa clásicos da cultura universal. «Nos seus retratos ou nas súas pinturas históricas capturou momentos da vida e a historia das persoas. Era case como un produtor de teatro, un director de cine, porque capturaba o momento no que algo importante estaba a pasar», sostén De Koekkoek sobre o seu persoal sinal.
[Imaxe: LEX VAN LIESHOUT/AFP - fonte: www.lavozdegalicia.es]
Sem comentários:
Enviar um comentário