O museo de Serralves do Porto inaugura hoxe unha exposición que centra a súa mirada na participación do xenial creador barcelonés no movemento da anti-pintura
Detalle
de «Mirou Sobreteixims» (1973), unha litografia sobre papel
Por GRACIA NOVÁS
A Casa de Serralves acolle desde hoxe e ata o próximo 3 de marzo a exposición Joan Miró e a morte da pintura, que fixa a súa mirada na produción do artista catalán ao redor de 1973, xa un octoxenario. Foi entón cando preparou unha importante retrospectiva no Grand Palais, en París, para a que concibiu unha serie de teas perforadas, de relevos tecidos (Sobreteixims e Sobreteixims-Sacks) executados en colaboración con Josep Royo, e cinco Toiles brûlées, teas queimadas, obras a través das cales deu renda solta á súa rabia estética. Joan Miró (Barcelona, 1893-Palmas, 1983) someteu a proba os límites da pintura, nun audaz intento de renovar os seus recursos e procedementos, precisamente, cando a crítica, ante prácticas que desafiaban as narrativas convencionais -performance, land art, instalacións-, recorda o museo luso, anunciaba a «morte da pintura» como un feito consumado.
A mostra
-montada baixo o mecenado do hólding empresarial Sonae- está comisariada
por Robert Lubar Messeri, profesor de arte moderna no Institute of Fine
Arts da Universidade de Nova York e reputado especialista na obra de
Mirou que xa coordinara no 2016 a primeira exposición en Serralves da Coleçãou do Estado Português, Materialidade e metamorfose (visitada
por case 240.000 persoas). Precisamente, este novo proxecto articúlase
ao redor dos fondos da citada colección pública -que, por acordo co
Município do Porto, áchase en depósito en Serralves- e suma pinturas e
obxectos traídos de coleccións públicas e privadas de España (Fundació
Joan Miró de Barcelona, Fundación Mapfre e Fundació Pilar i Joan Miró de
Mallorca) e Francia (Collection Adrien Maeght). Boa parte das pezas
nunca antes foran expostas en Portugal, «o que permite aos visitantes
unha continua fascinación pola obra de Mirou».
O proxecto integra
unha sección documental que ofrece ao visitante a posibilidade de
observar os métodos de traballo de Mirou na execución dos Sobreteixims e inclúe un filme do prestixioso fotógrafo catalán Francesc Català Roca que rexistra o proceso de creación e destrución das Toiles brûlées.
No catálogo, Robert Lubar examina o concepto de «asasinato estético» e a
participación de Mirou na corrente que, entre 1927 e 1928, denominouse
como anti-pintura, e evidencia como a tensión entre pintura e
anti-pintura que empapou a súa obra alcanzou a súa cénit en 1973. O
libro inclúe, por primeira vez en versión portuguesa -reseña Serralves-,
unha entrevista entre Joan Punyet Mirou, neto do artista, e Josep Royo,
«co que Mirou iniciou en 1969 unha longa e altamente produtiva relación
creativa».
[Fonte: www.lavozdegalicia.es]
Sem comentários:
Enviar um comentário