sexta-feira, 6 de abril de 2018

Negro, o mastín investigador de Pérez-Reverte

O escritor publica «Os cans duros non bailan», unha novela policial protagonizada por varios canes 



Un artigo de ÁLVARO SOTO 

Arturo Pérez-Reverte (Cartaxena, 1951) publica Os cans duros non bailan (Alfaguara), unha novela policial na que traslada o seu complexo universo humano á altura da vista dos cans. «É unha novela canónica que ao principio foi divertida de escribir, pero, cando profundei, fíxoseme triste», explica o escritor, un amante dos cans que, desde a súa conta de Twitter, dedícase a buscar fogar para os abandonados. «En España, os malos tratos animais sae gratis. Un pode organizar pelexas, turarlos ou queimalos cun soplete e, como moito, caerá un ano de cárcere que non vai cumprir e unha multa que non vai pagar porque, normalmente, quen fai isto é xente marxinal», conta o autor, que culpa ás brandas leis que castigan estes actos.

O protagonista dos cans duros non bailan chámase Negro, un antigo mastín que creceu nas pelexas e que atopou unha nova vida como gardián, pero que non logra desprenderse dos seus recordos. Negro terá que investigar o secuestro dos seus dous amigos Teo e Boris, e ao redor deles pululan outros personaxes como o culto Agilulfo, a bela Dido ou a feminista Margot, a Porteña, depositarios de cualidades como a lealdade e a dignidade, resalta o académico.

Cans moi humanos que, recoñece Arturo Pérez-Reverte, servíronlle para saltarse algunhas das barreiras do politicamente correcto que uns personaxes de carne e óso non lle permitiron. E aí, avisa o escritor, está un dos grandes dramas contemporáneos. «Nestes tempos, escribir volveuse moi difícil porque todo o que un di ou publica é susceptible de crear algún conflito e, por iso, moitos se conteñen. Xente como Javier Marías ou eu mesmo pasamos a liña e un chío ou unha campaña non nos vai a prexudicar, pero hai autores de vinte ou trinta anos con moito talento que non se atreven a dicir certas cousas porque teñen medo ás malas interpretacións. Que lles tapen a boca é terrible», argumenta Pérez-Reverte.



[Imaxe: FERNANDO VILLAR/EFE - fonte: www.lavozdegalicia.es]

Sem comentários:

Enviar um comentário