domingo, 14 de fevereiro de 2016

Vida, per Lluís Llach i Estrella Morente







VIDA

Potser em deixin les paraules 

o potser em deixeu vosaltres 

o només els anys em posin 
a mercè d’alguna onada, 
a mercè d’alguna onada. 
Mentre tot això m’arriba, 
que a la força ha d’arribar-me, 
potser tingui temps encara 
de robar-li a la vida 
i així omplir el meu bagatge. 
Mentre tot això m’arriba... vida, vida! 

Encara veig a vegades, 
de vegades veig encara 
els meus ulls d’infant que busquen, 
més enllà del glaç del vidre, 
un color a la tramuntana. 
M’han dit les veus assenyades 
que era inútil cansar-me; 
però a mi un somni mai no em cansa, 
i malgrat la meva barba 
sóc infant en la mirada. 
A vegades veig encara... vida, vida! 

Si em faig vell en les paraules, 
si em faig vell en les paraules 
per favor tanqueu la porta 
i fugiu de l’enyorança 
d’una veu que ja s’apaga. 
Que a mi no m’ha de fer pena, 
que a mi no em farà cap pena 
i aniré de branca en branca 
per sentir allò que canten 
nous ocells del meu paisatge. 
Que a mi no em farà cap pena... és vida, vida! 

Si la mort ve a buscar-me, 
si la mort ve a buscar-me 
té permís per entrar a casa, 
però que sàpiga des d’ara 
que mai no podré estimar-la. 
I si amb ella he d’anar-me’n, 
i si amb ella he d’anar-me’n, 
tot allò que de mi quedi, 
siguin cucs o sigui cendra 
o un acord del meu viatge, 
vull que cantin aquest signe... vida, vida! 

Potser em deixin les paraules 
o potser em deixeu vosaltres 
o només els anys em posin 
a mercè d’alguna onada, 
a mercè d’alguna onada. 
Mentre tot això m’arriba... vida, vida! 
Mentre tot això m’arriba... vida, vida! 


Sem comentários:

Enviar um comentário