Per Joan Solé
Dels quatre diaris més mediàtics de Catalunya, La Vanguardia, El Periódico, ARA i El Punt Avui era aquest últim el qui semblava menys interessat en la versió digital de la seva capçalera. En alguns fòrums d’internet s’havia sondejat la possibilitat d’una mena de rendició davant d’altres capçaleres que feien una aposta clara per la tecnologia digital, o una estrategia que volia potenciar el format paper davant d’aquestes que guanyaven en lectors digitals però no en vendes als quioscos. Sigui com sigui, això ha canviat i El Punt Avui llança una oferta tan arriscada com atractiva. Fins al desembre del 2014 posa en servei la subscripció digital, que permet llegir el diari en format web o en PDF, a l’ordinador, la tauleta i el mòbil, per un euro al més.
Seguint el model de negoci digital de The New York Times, El Punt Avui imita l’essència amb l’opció de llegir fins a 10 notícies al mes gratuïtament. Com es pot veure en la gràfica, l’oferta anomenada ’1714′, que tenia un cost de 48 euros, ara serà de només 12 euros a l’any. Una rebaixa de 36 euros que esperem que no siguin sinònim de manca de qualitat, ja que només es pot oferir bon periodisme si aquest està ben pagat/valorat/remunerat.
![]() |
L’oferta d’arrencada i promoció de la subscripció digital permet als seus lectors l’accés a tots els continguts del diari i al de tots els productes relacionals amb el grup editorial: els setmanaris Presència i Cultura i els mensuals Catalonia Today i Barçakids |
Els canvis que vénen
El format paper
L’aposta que l’editora d’El Punt Avui fa per a la seva edició en paper, convençuda que li queda encara un llarg recorregut, es compagina ara amb les noves maneres de llegir el diari que han aparegut els darrers anys fruit de l’avenç de les diferents tecnologies.
Fortat web
La nova subscripció digital permet als lectors, a través del mòbil, les tauletes i els ordinadors, accedir als continguts del diari i les seves actualitzacions constants d’una manera diferent.
Informació actualitzada de 1.853 poblacions
Hi ha 1.853 poblacions a partir de les quals el lector pot accedir al diari. D’aquesta manera, el lector pot veure sempre les notícies que s’han produït les darreres hores en clau nacional; però si vol tenir-ne una visió més territorial (la del seu municipi, la del municipi on treballa, la seva segona residència…), a través d’una simple pestanya pot canviar la manera de veure totes les informacions que hi ha al web, i no només des d’un punt de vista informatiu.
Aquesta oferta que acaba el 2014 serà el punt de partida per fer un tast de fins a on pot arribar la capçalera catalanista en el món digital. El mercat digital catalanista està quasi saturat per un ampli nombre de capçaleres com Naciódigital.cat, Vilaweb.cat i Ara.cat que concentren un gran nombre de lectors -que solen informar-se per més d’una capçalera-. El repte de El Punt Avui és liderar de nou el periodisme catalanista de combat per defensar la independència de Catalunya. El diari que registra bones dades en paper ara encara el repte de liderar el món sobiranista digital.
[Font: www.joansole.cat]
Sem comentários:
Enviar um comentário