quarta-feira, 20 de fevereiro de 2019

Falar de censura a Balthus non é arte, é outra cousa e dá pena, lamenta a viúva do pintor


As «lolitas» do creador francés chegan ao Thyssen: «Non se pode xulgar ao artista por debates contemporáneos como o #MeToo», advirte o comisario da exposición, Juan Anxo López-Manzanares
Una petición firmada por más de doce mil personas trató de que el Metropolitan Museum neoyorquino retirase la obra de Balthus «Thérèse soñando», en la que una adolescente aparece sentada en actitud relajada y que la iniciativa, que no prosperó, consideraba de inaceptable explicitud sexual
Unha petición asinada por máis de doce miles presentas tratou de que o Metropolitan Museum neoiorquino retirase a obra de Balthus «Thérèse soñando», 
na que unha adolescente aparece sentada en actitude relaxada e que a iniciativa, que non prosperou, consideraba de inaceptábel explicitud sexual.
MUSEO THYSSEN BORNEMISZA
    
Por CARMEN SIGÜENZA  


A condesa Setsuko Klossowski de Rola, viúva de Balthus, di estar cansada dos que queren censurar algún cadro do pintor francés, como o de Thérèse soñando. «Hai persoas que non queren ver a arte, pois ben, dáme igual, pero dá pena que se cre un problema con este tipo de observacións», subliña.
Así se expresou a viúva de Balthus, que asistiu á presentación do exposición que este martes inaugura o Museo Thyssen sobre Balthasar Klossowski de Rola (París,1908-Rossiniére, Suíza, 2001), un dos grandes pintores do século XX e un dos creadores máis enigmáticos, místicos e solitarios, «o pintor dos gatos», e amante do segredo, e ao que oír dicir que os cadros das súas nenas proceden dunha imaxinación erótica causáballe «indignación».

  Setsuko Klossowska de Rola, viuda de Balthus, asiste a la presentación de la exposición que el Thyssen dedica al pintor francés Balthus


Setsuko Klossowska de Rola, viúva de Balthus, agarraches á presentación da exposición que o Thyssen dedica ao pintor francés Balthus
 
A mostra, que foi organizada conxuntamente coa Fondation Beyeler en Riehen/Basilea, onde puido visitarse ata o pasado xaneiro, e que conta co apoio da familia do pintor, é a primeira que se fai en España desde que hai 23 anos o Museo Reina Sofía dedicoulle un proxecto monográfico.
E entre os 47 cadros que reúne a mostra atópase o que causou unha maior polémica, Thérèse soñando, datado en 1938, que vén do Metropolitan Museum de Nova York, a pintura na que unha noviña ensimesmada que deixa ver as súas bragas, cun gato aos seus pés bebendo leite, e que quixeron vetar máis de doce miles presentas que asinaron un manifesto para que se retirase, reclamación á que o museo se negou.
«Pregúntanme moita veces sobre isto -explica Setsuko- e eu contesto, imos ver: falamos de arte ou doutra cousa, pois si falamos doutra cousa, de acordo, calquera ten dereito a expresar a súa opinión, pero si falamos de arte é outro tema».
«É como cos nenos -precisa a viúva do pintor-. Si a un neno non lle gustan as espinacas, pois lle damos outra cousa. Aquí é o mesmo, pero o que sento moitísimo que no canto de falar de arte esteamos falado destas opinións. Na obra de Macbeth, ao final fálase dunha historia contada por un idiota, pois isto é igual», recalcou a tamén pintora xaponesa vestida cun kimono tradicional.
E en leste mesmo sentido, o comisario da mostra en España, Juan Anxo López-Manzanares, foi moi claro. «O museo adoptou estar aberto ao debate pero quere contextualizar a obra de Balthus para que se entenda o máis posible e a xente non lle xulgue segundo os debates contemporáneos como o #MeToo».
«Balthus comezou a crear no ano 33, cando subiron ao poder os nazis, un período de ansiedade dentro da cultura occidental -precisa o comisario- e, como pintor moderno, foi permeable ao momento da época co tema da sexualidade e aí non só está el, senón Picasso e outros moitos. En Balthus o tema da infancia ten un sentido máis transcendental e importante dentro da liña de Rilke», o poeta que foi parella da súa nai e tamén o seu mentor.

La obra «Mujer levantándose» puede contemplarse en la exposición que el Thyssen dedica a Balthus
Óbraa «Muller levantándose» pode contemplarse na exposición que o Thyssen dedica a Balthus ZIPI | EFE
        
«O seu interese polo infantil, pola adolescencia está en relación á procura do segredo do mundo. Quere descubrir o máxico dentro da vida moderna, no medio das présas e o progreso e, nese sentido, cando nos 30 fai unha pintura que escandaliza quere chamar a atención dunha sociedade que está perdendo os seus valores», sostén. 

La muestra monográfica de Balthus, uno de los grandes artistas del siglo XX, reúne 47 obras, en su mayoría pinturas de gran formato


A mostra monográfica de Balthus, un dos grandes artistas do século XX, reúne 47 obras, na súa maioría pinturas de gran formato


E máis tarde no seu chalé -en Rossnièrre, na Suíza francesa, e onde está o santuario do pintor, onde pasou os seus últimos anos e onde está a súa fundación-, fai unha pintura con maior claridade, preto da concepción que tiña Mozart, quedar no erótico é quedar na anécdota máis marxinal», apostilou o comisario.
A viúva do pintor explicou tamén que ver esta exposición en Madrid levouna a evocar a figura de Picasso, un pintor fundamental na vida de Balthus e quen lle comprou o cadro Os irmáns Blanchard (1937), que tamén se pode ver nesta mostra. «Iso axudoulle moito a Balthus cando era novo, e Picasso era xa moi coñecido. Deulle moito ánimo», recordou a viúva, quen xunto á filla de ambos coidan o legado do pintor.
Pero Setsuko levouse outra sorpresa ao ver nesta exposición un cadro, Estudo para a bañista, que non vira nunca.


[Fonte: www.lavozdegalicia.es]

Sem comentários:

Enviar um comentário