As «lolitas» do creador francés chegan ao Thyssen: «Non se pode xulgar ao artista por debates contemporáneos como o #MeToo», advirte o comisario da exposición, Juan Anxo López-Manzanares
|
Por CARMEN SIGÜENZA
A condesa Setsuko
Klossowski de Rola, viúva de Balthus, di estar cansada
dos que queren censurar algún cadro do pintor francés, como o de Thérèse soñando.
«Hai persoas que non queren ver a arte, pois ben, dáme igual, pero dá pena que
se cre un problema con este tipo de observacións», subliña.
Así se expresou a viúva de Balthus, que asistiu á presentación
do exposición que este martes inaugura o Museo Thyssen sobre Balthasar
Klossowski de Rola (París,1908-Rossiniére, Suíza, 2001),
un dos grandes pintores do século XX e un dos creadores máis enigmáticos,
místicos e solitarios, «o pintor dos gatos», e amante do segredo, e ao que oír
dicir que os cadros das súas nenas proceden dunha imaxinación erótica
causáballe «indignación».
A mostra, que foi organizada
conxuntamente coa Fondation Beyeler en
Riehen/Basilea, onde puido visitarse ata o pasado xaneiro, e que conta co apoio
da familia do pintor, é a primeira que se fai en España desde que hai 23 anos o Museo
Reina Sofía dedicoulle un proxecto monográfico.
E entre os 47 cadros que reúne a mostra atópase o que causou
unha maior polémica, Thérèse soñando, datado
en 1938, que vén do Metropolitan Museum de Nova York,
a pintura na que unha noviña ensimesmada que deixa ver as súas bragas, cun gato
aos seus pés bebendo leite, e que quixeron vetar máis de doce miles presentas
que asinaron un manifesto para que se retirase, reclamación á que o museo se
negou.
«Pregúntanme moita veces sobre isto -explica Setsuko- e eu contesto, imos ver:
falamos de arte ou doutra cousa, pois si falamos doutra cousa, de acordo,
calquera ten dereito a expresar a súa opinión, pero si falamos de arte é outro
tema».
«É como cos nenos -precisa a viúva do pintor-. Si a un neno non
lle gustan as espinacas, pois lle damos outra cousa. Aquí é o mesmo, pero o que
sento moitísimo que no canto de falar de arte esteamos falado destas opinións.
Na obra de Macbeth, ao final fálase dunha historia contada por un idiota,
pois isto é igual», recalcou a tamén pintora xaponesa vestida cun kimono
tradicional.
E en leste mesmo sentido, o comisario da mostra en España, Juan
Anxo López-Manzanares, foi moi claro. «O museo adoptou estar
aberto ao debate pero quere contextualizar a obra de Balthus para que se
entenda o máis posible e a xente non lle xulgue segundo os debates
contemporáneos como o #MeToo».
«Balthus comezou a crear no ano 33, cando subiron ao poder
os nazis, un período de ansiedade dentro da cultura occidental -precisa o
comisario- e, como pintor moderno, foi permeable ao momento da época co tema da
sexualidade e aí non só está el, senón Picasso e outros
moitos. En Balthus o tema da infancia ten un sentido máis transcendental e
importante dentro da liña de Rilke», o poeta que foi parella da súa nai e
tamén o seu mentor.
Óbraa «Muller levantándose» pode contemplarse na exposición que o Thyssen dedica a Balthus ZIPI | EFE
|
«O seu interese polo infantil,
pola adolescencia está en relación á procura do segredo do mundo. Quere
descubrir o máxico dentro da vida moderna, no medio das présas e o progreso e,
nese sentido, cando nos 30 fai unha pintura que escandaliza quere chamar a
atención dunha sociedade que está perdendo os seus valores», sostén.
E máis tarde no seu chalé -en
Rossnièrre, na Suíza francesa, e onde está o santuario do pintor, onde pasou os
seus últimos anos e onde está a súa fundación-, fai unha pintura con maior
claridade, preto da concepción que tiña Mozart, quedar no erótico
é quedar na anécdota máis marxinal», apostilou o comisario.
A viúva do pintor explicou tamén que ver esta exposición en
Madrid levouna a evocar a figura de Picasso, un pintor fundamental na
vida de Balthus e quen lle comprou o cadro Os irmáns Blanchard (1937),
que tamén se pode ver nesta mostra. «Iso axudoulle moito a Balthus cando
era novo, e Picasso era xa moi coñecido. Deulle moito ánimo», recordou a
viúva, quen xunto á filla de ambos coidan o legado do pintor.
Pero Setsuko levouse outra sorpresa ao ver nesta exposición un
cadro, Estudo para a bañista, que non vira nunca.
[Fonte: www.lavozdegalicia.es]
Sem comentários:
Enviar um comentário