Amsterdam, Londres, París, Niça i Berlín són les que ofereixen més facilitats per al transport sostenible
La bicicleta és el vehicle per excel·lència de la mobilitat
sostenible perquè permet reduir l'impacte ambiental que produeixen els
vehicles de combustió. El bloc Consciència Eco,
dedicat a la informació per a contribuir en la conservació del medi,
explica quines són les cinc ciutats europees amb més facilitats per a
desplaçar-s'hi amb bicicleta. Això permet fer turisme de manera molt més
còmoda, estacionar a moltes bandes i desplaçar-se per allà on el cotxe
no pot passar. Són Londres, París, Berlín, Amsterdam i Niça. A més, la
web afegeix tota la informació necessària per a moure's amb aquest
transport.
Amsterdam
La capital dels Països Baixos és la millor ciutat per a moure's
amb bicicleta. El 70% dels desplaçaments es fan amb aquest transport.
Precisament, la BBC va publicar fa una setmana un article que
explica les raons de la popularitat de la bicicleta al país. Tot i que
París és la ciutat amb més punts d'estacionament, el servei OV-fiets d'Amsterdam en té al voltant de dos-cents quaranta. El registre es fa en línia i no hi ha restriccions d'edat.
La popularitat de la bicicleta i la cervesa s'uneixen amb el Beerbike,
un transport que, amb pedals i una taula central, permet visitar la
ciutat pedalant, amb bona companyia i sense deixar de beure. Tota una
experiència.
Londres
Si els usuaris volen llogar una bicicleta a Londres, s'han de dirigir al servei 'Barclays',
que permet fer el tràmit per internet o directament als punts
d'estacionament. La ciutat anglesa disposa de vuit mil bicicletes i
cinc-cents setanta punts d'estacionament. Una facilitat més del servei
és que permet ampliar el lloguer quinze minuts en cas que es trobi
l'aparcament desitjat ple.
Londres és coneguda per les marxes
nudistes per a protestar a favor d'una major tolerància de la circulació
amb bicicleta. Tot i que es poden utilitzar a partir dels catorze anys,
l'accés al lloguer només és permès als majors d'edat.
París
A la capital francesa l'accés al servei de bicicletes Vélib és
el mateix que a Londres, es pot fer en línia o als punts
d'estacionament, i té mil dues-centes parades a tota la ciutat. El
servei és molt més ampli, amb una oferta de divuit mil bicicletes. També
ofereixen quinze minuts més de marge per buscar nous estacionaments si
aquell on els usuaris la volen deixar és ple.
París és una de les ciutats amb més bona circulació d'aquest vehicle gràcies a París Respira.
Aquesta iniciativa, encara que només funciona diumenge i els dies
festius, ha aconseguit crear una via exclusiva per a bicicletes, on és
prohibida la circulació de la resta de vehicles. La passió per les
bicicletes a la capital francesa permet llogar el transport a totes les
edats.
Berlín
Berlín també té un servei de bicicletes, anomenat 'Call a Bike'.
A més d'oferir en línia, també es pot fer per telèfon, però no pas als
punts d'estacionament. El berlinès és un servei més reduït: només
disposa de cent punts d'estacionament, situats al centre de la ciutat.
Com a Londres, l'accés és a partir dels divuit anys, però es pot
utilitzar a partir dels catorze.
A Berlín, a diferència de
ciutats com Barcelona, hi ha la possibilitat de comprar els tiquets a la
mateixa xarxa del metro i tren.
Niça
El servei 'Bicicleta Blava'
de la ciutat francesa compta amb cent setanta-cinc punts
d'estacionament i només cal tenir catorze anys per poder utilitzar-lo.
El registre només es pot fer per internet. Un cop fet, la ciutat permet
no només gaudir de l'accessibilitat als carrers, sinó també del magnífic
paisatge del Parc Nacional del Mont Boron.
[Font: www.vilaweb.cat]
Sem comentários:
Enviar um comentário